Baby Shower jak z Pinteresta? Jak osiągnąć efekt idealnego Instagramowego przyjęcia? – 8 kroków do celu :)

Jak zorganizować idealny Baby Shower rodem z Pinterest’a? Jak osiągnąć efekt idealnego INSTAGRAMowego przyjęcia, gdzie żadne #tagi nie są potrzebne bo sama stylizacja zbierze tysiące lajków?

Zdradzę Wam kilka tajemnic. Moich tajemnic, które pomagają mi osiagąć wspaniałe efekty w stylizacjach przyjęć.

Skupię się w tym wpisie na przyjęciach Baby Shower, natomiast każdy z Was z tego wpisu może odnieść rady do swojej okazji i zorganizować idealne przyjęcie rodem z Pinterest’a.

Faktem jest, że przyjęcie Baby Shower nie jest polską tradycyjną imprezą, nie jest to mocno zakorzeniony w naszej polskiej kulturze trend, natomiast nie boję się stwierdzić, że z czasem tak się stanie i na stałe zawita do naszych obowiązkowych tradycyjnych wydarzeń kulturowych. Po kilku latach praktykowania zyskał juz nawet swój polski odpowiednik jakim jest po prostu – BOCIANKOWE. Jak można nie świętować tak ważnego momentu w życiu kobiety? To tak jakby nie świętować zmiany stanu cywilnego i zapomnieć o organizacji wieczoru panieńskiego. Wspomnicie moje słowa i za parę lat Baby Shower będzie tak samo obowiązkowym spotkaniem jak wieczór panieński. Obecnie dopiero uczymy się jako społeczeństwo wprowadzać ten trend do i tak zajętego grafiku.

No dobrze, ale skoro już jesteśmy w temacie tego przyjęcia, to jak sprawić by było ono niezwykłe i niezapomniane? Jak zorganizować przyjecie rodem z Pinteresta i amerykańskich blogów? Jak nadać mu magii i tego „czegoś” do czego dążą bloggerzy i topowi event planerzy 🙂 

Oto recepta – moja recepta 🙂

  1. WYBIERZ KLIMAT / STYL / MOTYW PRZEWODNI / KOLORYSTYKĘ

Zauważ, że to co zachwyca Cię w tych „pinteresowych” imprezach to niesamowite pomysły na ich motyw przewodni. Czasem wystarczy hasło np. JEDNOROŻEC i konsekwentnie dobieranie do niego pozostałych elementów, by stworzyć MAGIĘ. Po pierwsze skojarzenia: JEDNOROŻEC czyli tęcza, tęcza czyli różnokolorowe detale, mi wpadły w oko pastele, skoro pastele to koniecznie więcej niż dwa kolory, ponieważ tylko wtedy dadzą efekt „tęczy”. Z tego punktu zapamiętaj – JEDEN SPÓJNY MOTYW PRZEWODNI

2. DOSTOSUJ WYBRANY KLIMAT / MOTYW / KOLORYSTYKĘ DO MIEJSCA – nigdy odwrotnie

Zastanów się czy wybrany styl przyjęcia nie zepsuje pomarańczowa czy fioletowa ściana w lokalu. Pamiętaj o zanalizowaniu tego na samym początku, oszczędzi Ci to sporo nerwów przy dekorowaniu. Bardzo często gdy moi czytelnicy proszą mnie o radę w doborze dekoracji – proszę ich o podesłanie kilku zdjęć przestrzeni, to często bardzo otwiera oczy i wyklucza wiele szalonych stylizacji, które po prostu zginą w bardzo ozdobnym wnętrzu. Wybierając miejsce weź pod uwagę porę roku, miejsce, listę gości i budżet. Jeżeli lista gości jest duża, lub gdy masz większy budżet rozsądnie będzie zdecydować się na restaurację czy wynająć salę w hotelu, która idealnie dopasuje się do Twojego wymarzonego stylu. Z tego punktu zapamiętaj by krytycznie spojrzec na lokal w którym odbędzie się przyjęcie i wyobraź sobie efekt końcowy, motyw przewodni musi pasować do miejsca, w przeciwnym razie efekt idealnego „pinteresotwego” przyjęcia nie będzie osiągnięty.

3. OTWÓRZ PINTEREST, STWÓRZ TABLICĘ I SZUKAJ INSPIRACJI ZAPISUJĄC PINY

Jak już Twój styl przewodni jest wybrany i pasuje świetnie do miejsca koniecznie zajmij się jednym z moich ulubionych kroków – SZUKAJ INSPIRACJI. Nie myl tego ze ściąganiem. Załóż osobną tablicę dedykowaną na to konkretne przyjęcie i zapisuj na niej odpowiednie piny, które Cię zainteresowały. Ja na swoim koncie Pinterest mam setki tablic, zapisuję tam pomysły na przyszłość, na konkretne przyjęcia, na moje prywatne okazje, inspiracje do domu itd. Pamiętaj jednak, że przyjęcie ma być Twoje, a nie spapugowane 🙂 wtedy również efekt pinterestowy padnie 🙂 musisz pokazać swój styl inspirując się tym co zobaczysz. A po całej imprezie wrzuć zdjęcia, opisz tablicę i czekaj aż kolejne osoby będą zapisywały Twoje piny i inspirowały się na swoje przyjęcie – uwielbiam to! Wspaniale jest też dostawać komentarze od ludzi z całego świata z pochwałami, gratulacjami czy pytaniami gdzie znaleźć konkretne detale.

Mój Pinterest znajdziesz TUTAJ

4. NIECH UMIAR STANIE SIĘ TWOIM PRZYJACIELEM

Pamiętaj, że czasy na przyjęcia w styku „im więcej tym lepiej” minęły. Teraz napompowanie balonów w przypadkowych kolorach kojarzy się trochę z kiczem 🙂 a nie z extra wystrojem. Przyjęcia z naszego dzieciństwa to odrębny temat:) miały swój klimat i urok, ale skoro marzysz o efekcie WOW – pilnuj stylizacji. Jeśli nie jesteś pewien/pewna – napisz do mnie 🙂 będę Twoim policjantem stylizacji i jeśli trzeba zwrócę Ci uwagę na detale, z których lepiej zrezygnować by nie zaburzyć całości. Wiesz dlaczego tak mocno zachwycają nas Pinterest’owe przyjęcie? BO TAM NIE MA NIC PRZYPADKOWEGO 🙂 Organizatorzy tych przyjęć nie kupują przypadkowo pomponów bo leżały przy kasie i w sumie to są w takim samym kolorze co kule papierowe więc czemu nie 🙂 ? Najpierw zaplanuj całą dekorację, później ją kup i zamknij budżet na ten cel 🙂 Zbyt wiele detali też może pogrzebać świetną stylizację i kompozycję. A skoro jesteśmy przy detalach – patrz punkt 5.

5. DETALE

Detale – to coś co Pinterest ukochał. Zapisując pina z przyjęcia wiesz, że zaraz znajdziesz kolejne ujęcia i inne kadry, bo Pinterestowe przyjęcie to takie, z którego jedna fotka nie wystraczy by oddać i pokazać cały klimat i kompozycję. Fenomen Pinteresta to właśnie DETALE. Zdjecia detali i ich kompozycji są bardzo charakterystyczne dla tego portalu. Dzięki wpisaniu pojedynczych fraz nazywając detale, możesz odnaleźć wspaniałe rzeczy. Patrząc na zdjęcie z przyjęcia najpierw zachwyci Cię całość, ale to detale sprawią, że nabiera ono niepowtarzalnego charakteru, tej magii do której wszyscy dążą. Czasem wystraczą ciekawe kwiaty, oryginalny tort na środku stołu, ciekawe sztućce czy pozłacany bieżnik.

Moje przyjęcie z motywem jednorożca było skupione na pastelowych detalach w formie balonów, słomek, babeczek z topperkami, które miały charakterystyczne pastelowe osłonki. Całośc jednak przełamałam srebrem po pierwsze dla wprowadzenia tam delikatnej elegancji i nawiązania do szklanego tła oraz do przełamania trochę nudnej pastelowej kompozycji 🙂 Zauważcie, że nawet tradycyjny ciężki drewniany stół jest świetną bazą jeśli złagodzimy go np. posrebrzaną organzą w kropki. Zdradzę Wam, że jest dwustronna! Z jednej strony złota a z drugiej srebrne <3

W ramach zobrazowania Ci tego o czym piszę pokażę Ci detale z mojego przyjęcia szczegółowo:

6. SCENARIUSZ IMPREZY

Oprócz niezwykle ważnej kompozycji do pełni szczęścia i idealnego przyjęcia należy dodać scenariusz 🙂 Nie musi być to konspekt każdej godziny, ale pomyśl co chciałabyś/chciałbyś zrobić wspólnie z gośćmi, warto też choć na chwilę zaprosić fotografa by wykonał pamiątkowe ujęcia Twojej ciężkiej pracy, którą włożyłeś/włożyłaś w stylizację lokalu. Na przyjęciach Baby Shower idealnie sprawdzają się nieskomplikowane gry, które bez problemu znajdziecie również na Pintereście. Ja mam tam swoją publiczną tablicę – zapraszam Was po inspiracje TUTAJ

Pisząc scenariusz, mam również na myśli rozpoczęcie planowania takiego przyjęcia ciut wcześniej niż 7 dni przed 🙂 Przygotowanie idealnego przyjęcia wymaga od Ciebie skupienia się na kilku etapach, więc moim zdaniem MIESIĄC będzie idealny. Wtedy na spokojnie znajdziesz inspiracje, odpowiednie miejsce i zakupisz dekoracje. Do scenariusza dodaj również plan budżetu. Warto działać zgodnie z planem i nie rozczarować się na koniec sumą końcową.

Na Pinterest znajdziesz również świetne, gotowe do wydrukowania Checklisty, które idealnie nadają się do wydrukowania i odhaczania spraw do załatwienia. TUTAJ macie ich całe mnóstwo 🙂

Ten punkt powinien dotyczyć też dodatkowych atrakcji o jakich myślisz, np. pamiątkowych zdjęciach Polaroidem czy księdze gości.

7. ZAPROSZENIA

Powiem Wam, że każde przyjęcie które organizuję wzbogacam o zaproszenia. Sprawdza się to w wielu przypadkach, wymienię Wam kilka:

  • wysylam je w wersji elektronicznej z adresem, godziną, miejscem i dokładnym klimatem przewodnim – służy gościom jako taka ściąga w formie zdjęcia którą zapisują na telefonie i bez problemu w dniu przyjęcia wpisują adres w nawigację bądź dzwonią do mnie z pytaniami
  • na zaproszeniu często umieszczam przykładowe pomysły na prezent dla przyszłej Mamy, czyli to o czym marzy Mama
  • jeśli planujemy sesję zdjęciową w klimacie przyjęcia zaznaczam tam wskazówki odnośnie stroju – wszyscy są za to wdzięczni, same wiecie ile my kobiety mamy problemów z dobraniem czwegoś extra 😀
  • dodają przyjęciu profesjonalnej oprawy

PS. Na Pinterest są też gotowe szablony zaproszeń do wydrukowania, ja natomiast korzystam z darmowej Canvy i tam bawię się w graficzne kombinacje – POLECAM!

8. DOCEŃ SWOICH GOŚCI I PODZIĘKUJ IM ZA OBECNOŚĆ

Prezent dla gości na koniec imprezy jest prostym sposobem aby im podziękować, docenić ich i sprawić im pamiątkę z przyjęcia. Ja stosuję różne pomysły. Makaroniki z personalizacją, słodkie migdały, małe pudełeczka z drobnym prezencikiem, błyszczyk z kokardką 🙂 Możliwości jest wiele, a napiszę Wam o tym na pewno oddzielny post bo ciągle zbieram inspiracje na nowe pomysły jak zaskakiwać gości. Kiedyś każda z dziewczyn na Baby shower otrzymała gadżet do zdjęć (okulary, tabliczki, kwiatek) – strzał w 10!

Wiele firm z gotowymi dekoracjami oferuje też takie torebeczki, gdzie można schować prezencik dla gości.

Miejsce: Folwark Ruchenka

Dekoracje: Party Deco

Zdjęcia: Lena Kołodziejak

Tort: Sylwana Kupińska

Published by Kinga

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *